Recenzje

Fragment recenzji uroczystego koncertu Piwnicy pod Baranami w krakowskim Teatrze im. Juliusza Słowackiego z okazji tradycyjnie obchodzonej rocznicy urodzin Piotra Skrzyneckiego:

„Ładnie podała... 'Tango obosieczne' Leszka A. Moczulskiego Ewa Wnukowa, jak zawsze niezwykle sceniczna, świadoma gestu, ruchu, kostiumu; muzykę nadesłał z USA Tomasz Aleksander. Ten sam twórca ożywił też nutami wiersz Tadeusza Śliwiaka, w którym nastrojowo odnalazła się Kamila Klimczak.”

― Wacław Krupiński – „Kulturałki”
Dziennik Polski, 09.2014, Kraków

„Jestem pod wrażeniem niedawnego koncertu, zobaczyłem, bowiem bardzo dobry, precyzyjnie przygotowany program z przepiękną muzyką... Tomasz Aleksander potraktował swoją muzykę nie jako akompaniament do piosenek, lecz jako równorzędny element koncertu m.in. rozbudowując partie solowe na fortepian... To co zobaczyliśmy dnia 9 marca na premierze w Broadway Performance Hall w Seattle można zaliczyć do najlepszych imprez, jakie były prezentowane u nas w ostatnich latach.”

― Jerzy Janeczek – aktor polskiej sceny i filmu
Gazetka Polonijna, 04.2003, Seattle, USA

„Wyjątkowy program, który łączy natchnioną poezję z muzyką skomponowaną przez Tomasza Aleksandra... Od cichych szeptów do dramatycznych szczytów, od eleganckich akordów do wirtuozowskich pasaży... muzyczna podróż nie do zapomnienia.”

― dr. Steven Lagerberg – prezydent oddziału Amerykańskiej Fundacji Chopinowskiej
03.2003, Seattle, USA

„Poezja została ubrana przez Tomasza Aleksandra we wspaniałą szatę muzyczną znakomicie oddającą nastrój utworów poetyckich... Było to wydarzenie, które wprowadziło słuchaczy w świąteczny nastrój i pozostawiło niezpomniane wrażenie. Obecni na koncercie przeżyli niezwykłe chwile, które daje tylko kontakt z artystami dużego wymiaru.”

― Michał Radoszewski, Gazeta Informacyjna, 04.2003, Vancouver, Kanada

„Wykonanie Tomasz Aleksandra było zgraniem znakomitej techniki ze wspaniałym balansem dynamiczynym, podpartym przemyślaną koncepcją poszczególnych utworów. Artysta zahipnotyzował swoją publiczność nie tylko popisową brawurą i swym pianistycznym talentem, jak również wrażliwośćią i dojrzałą interpretacją. Zachwycona publiczność zgotowała pianiście owacje na stojąco.”

Gazetka Polonijna, 06.1999, Seattle, USA

„Tomasz Aleksander może być technicznie perfekcyjny ale jest też w stanie zaoferować coś więcej.”

― Diane Wright, The Herald, 07.1995, Everett, USA

„O Tomaszu Aleksandrze mowi się, że czuje ducha Chopina. Repertuar recitalu zagrał dojrzale, bardzo melodyjnie, wzbogacając interpretację tej bardzo polskiej muzyki amerykańskimi doświadczeniami. Publiczność długo po koncercie nie chciała opuścić sali widowiskowej, oklaskami zmuszając Tomasza Aleksandra do wielokrotnych bisów.”

Magazyn-GAZETA, 06.1995, Vancouver, Kanada

„Mistrzowsko wykonane utwory Chopina.”

Nowy Pacific, 05.1995, Vancouver, Kanada

„Tomasz Aleksander wybrał utwory należące do najtrudniejszych w twórczości F. Chopina... Zagrał je w sposób szczególnie przemawiający do naszych polskich serc. Według opinii Jarosława Gołembiowskiego [kompozytora i pianisty], T. Aleksander jest w pełni ukształtowanym pianistą i gra utwory Chopina z dużym wyczuciem.”

― Maria Zakrzewska, Dziennik Związkowy, 04.1995, Chicago, USA